marți, 10 februarie 2009

Diareea la caini

In viata unui catel apar momente in care vedem ca acesta are diaree. Diareea la caini poate fi cauzata de mai multe cauze ..de la stresul schimbarii de domiciliu ( in special la pui, cand sunt adusi in noua casa, sau si la adulti daca va mutati), o indigestie de la o mancare care nu i-a placut sau o mancare noua introdusa in alimentatia cainelui. Diareea la caini poate sa apara insa si din cauza unor virusi si in astfel de situatii ne confruntam cu o problema mai mare. Aceste gastroenterite virale la catei pot avea forme mai usoare sau forme foarte grave care pot duce in cateva zile la moartea catelului. Intre aceste gastroenterite virale grave amintim parvoviroza si coronaviroza.

Ce trebuie sa facem daca cainele are diaree. In primul rand trebuie sa vedem daca aceasta a aparut de la un nou aliment introdus . Alimentatia cainelui in momentul in care are diaree trebuie schimbata de la primele semne. Recomand o dieta pe baza de orez ( in special supa rezultata din fierberea orezului este foarte buna), morcovi fierti, ceai de menta sau apa fiarta. Se pot administra de asemenea in combinatie cu alimentele mentionate mai sus si conserva cu hrana umeda low fat.Daca observati ca dupa o zi nu sunt ameliorari consultati cat mai repede un medic veterinar.

Mai ales la pui o diaree poate sa fie fatala, pentru ca puiul se deshidrateaza foarte repede si poate sa moara. Rottweilerul este foarte sensibil la parvoviroza si de aceea nu trebuie sa fie scos afara si in contact cu alti caini pana nu este incheiata schema de vaccinare.

6 comentarii:

  1. Buna! Am si eu un rottweiler si am avut tot felul de probleme cu el, printre care si asta cu diareea. Sunt o rasa ft sensibila. Cand l-am adus acasa, prima saptamana a facut numai moale...extrem de moale. Ii fierbeam zilnic orez si el din ce in ce mai rau facea. In urma unei analize am descoperit ca avea o infestatie masiva cu 2 virusi canini: Eimeria si Toxocara Canis. S-a rezolvat in 2 saptamani cu tratament injectabil o data la 3 zile. In orice caz, ideea este ca nu trebuie ignorata aceasta problema la catei. Medicul veterinar trebuie "deranjat" de cate ori vi se pare ceva in neregula.

    Toate bune si multa sanatate animalutelor voastre!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut.
    Am o catelusha de 3 luni si 3 zile, am cumparat-o de la un crescator din Andalucia cand avea 2 luni jumatate si deja am trecut cu ea prin momente de cosmar, a facut gastroenterita si am fost realmente speriati ca va muri.
    Am dus-o la veterinar 7 zile , a primit perfuzii 5 zile ( Braun, NaCl 0,9ml) si si-a revenit.
    Azi noapte a vomat, intai mancare digerata, apoi apa ( a vomat de 5-6 ori intr-un interval de 1 ora).
    A facut caca moale dar nu diareic.
    O hranim cu Eukanuba Puppy Junior ( 300 gr/zi in 3 mese ) insa ieri i-am dat drept "bonus" boabe de mancare de la alt producator. Nu multe, poate 30 grame, cate 10 -12 boabe o data, drept rasplata ca isi face nevoile in curte.
    Ma puteti ajuta cu o opinie, va rog?

    RăspundețiȘtergere
  3. in primul rand trebuie vazuta de un medic daca aceasta stare persista. rottweilerii au in general un stomac mai sensibil , iar cand sunt pui sunt de o sensibilitate crescuta. se poate sa fi vomitat din cauza mancarii de timp nou., atunci cand vreti sa ii introduceti un tip nou de mancare in alimentatie acesta trebuie facuta treptat pe parcursul a 1-2 saptamani atunci cand sunt pui.

    RăspundețiȘtergere
  4. buna am si io un rottweiler de 1 an si o luna,si am o problema daca poate cineva sa imi dea si mie un sfat;am observat ca dupa masa vomita uneori si mai are si diaree si nush ce sa fac si daca e un motiv destul de intemeiat sa imi fac grij si daca da pote sa imi dea si mie cineva un sfat ce sa fac. ms

    RăspundețiȘtergere
  5. buna ziua avem un caine rottweiller si vomita de 2 zile si ce anume trebuie sa fac am fost la veterinar si nu stiu ce mai trebuie sa fac cu caine care vomita mereu 2 zile si am nevoie de ajutor sa salvez caine rottweiller de 4 luni si ce ma sfatuiti multumim

    RăspundețiȘtergere
  6. buna am si eu un rott de 3 luni i-am facut al doilea vaccin il am de o sap si in fiecare zi face diaree la inceput cu sange acum doar caca moale...mergem zilnic la vveterinar pt injectii dar nimik, mancare doar ore zi morcov..cu carnita de pui...ma pute-ti ajuta cu un sfat este foarte deshidratat..ce ii pot face/ este inca micut nu vreau sa il pierd

    RăspundețiȘtergere